تاثیر کک و مک در زیبایی

مرکز مراقیت پوست مانا

تاثیر کک و مک در زیبایی

کک و مک‌ها لکه‌های دایره‌ای شکل مسطح به رنگ قهوه‌ای یا مایل به قرمز هستند که اغلب به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست ایجاد می‌شوند. اندازه‌ی آن‌ها حدود یک تا دو میلی‌متر است و معمولا روی صورت، گردن، بازوها، پشت و قفسه‌ی سینه ظاهر می‌شوند. در بیشتر موارد، کک و مک‌ بی‌ضرر است. اما از آنجا که روی زیبایی تأثیر دارد، بیشتر افراد به‌دنبال راهی برای از بین بردن آن‌ می‌گردند. در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ روش‌های مختلف برای درمان و از بین بردن کک و مک را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد کک و مک

اگرچه بعضی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به کک و مک هستند، اما ایجاد این لکه‌های تیره روی پوست در درجه‌ی اول به قرار گرفتن در معرض نور خورشید نسبت داده می‌شود.

پوست حاوی سلول‌هایی به نام ملانوسیت است که به کمک آنزیم تیروزیناز رنگدانه‌ی ملانین را تولید می‌کنند. ملانین به محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش کمک می‌کند. اما مواجهه‌ی طولانی‌مدت با نور خورشید باعث می‌شود ملانوسیت‌ها ملانین بیشتری تولید کنند که این در ایجاد کک و مک نقش دارد.

هر کسی می‌تواند کک و مک داشته باشد، اما این مشکل معمولا در افرادی دیده می‌شود که پوست روشنی دارند. میزان ملانین این افراد در مقایسه با کسانی که پوست تیره دارند کمتر است، اما ملانوسیت‌های آن‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ملانین بیشتری تولید می‌کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا